Doprava je krev ekonomiky, my jsme
 

Nabídky přeprav v době krize

20.května 2009
Ohodnoťte      

Uživatelé se na nás často obracejí s dotazy či spíše postesky nad tím, jak využitelnost RAALTRANSu v krizi klesá vlivem zmenšeného počtu nabídek přeprav - práce pro dopravce. Vzhledem k tomu, že ani RAALTRANS není perpetum mobile, vybírá si i v tomto systému ekonomická krize svou daň. Chcete znát aktuální čísla?

Průmyslová výroba podle oficiálních statistik meziročně klesla cca o 20%, je tedy o 20% méně zboží k dopravě, výrobci možná začali šetřit i na dopravních vzdálenostech (mají-li na výběr bližšího dodavatele).
Obdobná čísla (pokles v řádu 20%) publikují i provozovatelé mýtného systému, tedy budou nejspíše v souladu s realitou. Protože RAALTRANS nabídky "netvoří", ale zadávají je do něj reální uživatelé spojení s reálnou ekonomikou, lze očekávat přinejmenším 20% pokles nabídky práce i v RAALTRANSu. Proč přinejmenším? RAALTRANS slouží mnoha firmám jako doplňkový zdroj práce/volných přepravních kapacit ke zdrojům stálým (dlouhodobé smlouvy, vlastní doprava k základní výrobě apod.). Pokud taková firma v "normálním" stavu ekonomiky část práce zadává do RAALTRANSu, v krizi ji stačí obsloužit vlastní kapacitou a do RAALTRANSu nejde nic nebo jen zlomek běžného množství. Naštěstí jsou v RAALTRANSu i uživatelé, kteří jej využívají pro 100% svých potřeb a u jejich nabídek lze čekat v průměru 20% pokles. Tolik teoretické úvahy, ale jak je to v reálných číslech?
V době největšího útlumu (začátek února) dosahoval meziroční pokles v objemu zadávané práce v RAALTRANSu až 60%. Vzhledem k "hladu" po přepravách však počet v jednu chvíli zobrazených nabídek klesl na hrozivých 20% (asi 2 tisíce z obvyklých 10 tisíc nabídek přeprav) díky poloviční průměrné době zveřejňování nabídky v RAALTRANSu.
Naštěstí se od konce února počet v jednu chvíli nabízených přeprav zvýšil k aktuálním cca 7.000 (reálně se denně zadává asi 80% počtu přeprav ze srovnatelného období loňského roku).
Můžeme jen spekulovat, zda jde o projev dopadů "šrotovného" a jeho podpory pro nejrozsáhlejší oblast našeho průmyslu nebo se ekonomika dává do pohybu, jak hlásají politici placení za šíření optimismu. Odpověď přinese až budoucnost. RAALTRANS se po celou dobu snaží co nejlépe plnit své poslání, t.j. umožnit svým uživatelům na jednom místě přístup k informacím získaným od všech svých uživatelů.

Autor: Miloš Vohradník - firma Comarr, s. r. o.

Tento článek byl publikován dne 20.května 2009 - (Miloš Vohradník)

Titulek

nerozumim
info | 27.7.2009 18:47 | 78.102.185.xxx
Nase firma cas od casu (cca 15x rocne) poptava mezinarodni paletovou prepravu z EU do CZ. Po precteni clanku jsem predpokladal, ze provozovatel systemu bude rozsireni poptavek na prepravu podporovat a nabidne nejaky omezeny pristup pro zadavani poptavek (POUZE POPTAVEK) zdarma, nebo za "symbolicky pausal". Omyl. Je po nas pozadovan stejny poplatek, jakobychom v systemu prepravu hledali. Tuto variantu uz z principu odmitame a ptame se, jaka je vlaste budoucnost tohoto "hloupeho" systemu??? ...zna nekdo jinou alternativu systemu RAAL? ...
RE: nerozumim
David Mičkal | 18.8.2009 15:52 | 85.71.128.xxx
Tak si na to najměte spedici a nemusíte platit žádný poplatek
RE: RE: nerozumim
nerozumim | 25.8.2009 14:26 | 78.102.185.xxx
To delame, ale to Vam taky nikdo zadarmo neudela, takze rocne nas "tato sluzba" stoji cca 5000,- :(
RE: RE: RE: nerozumim
David Mičkal | 4.10.2009 17:07 | 85.71.128.xxx
Systém Raal byl nejdříve pouze pro dopravce a spedice, bohužel díky nenasytnosti firmy, která tento systém provozuje, už má Raal každý, kdo si o něj požádá, člověk co jednou dvakrát do roka potřebuje dovézt zboží nebo taky každý kdo má doma starou avii a myslí si jaký není dopravce, ale taky plno podvodníků, kteří jen překupují práci a pak už nezaplatí. Bohužel i díky této rozšířenosti je situace v dopravě taková, jaká je. Ceny mizerné, konkurenční nevraživost, chování jak někde v rozvojové zemi a to všechno jen nahrává dopravcům v sousedním zemím, kde jsou schopni se domluvit, tady se bohužel jen tak kecá a skutek utek. Ale abych se vrátil k reakci, to už to všechno chcete vozit zadarmo? Vy taky své zboží prodáváte s marží, tak nechte i ty ostatní ať si trošku vydělaji !!!
RE: RE: RE: RE: nerozumim
transbalkan | 10.11.2009 21:08 | 213.151.218.xxx
mate svatu pravdu.raalje plny podvodnikov ktorym odvezete a peniaze nikdy neuviditea nikto s tym nic nerobi.
RE: RE: RE: RE: RE: nerozumim
Martin Staněk | 13.11.2009 13:21 | 10.0.0.xxx
Dobrý den, v reakci na váš příspěvek a příspěvek pana Mičkala jsem popsal praxi a zkušenosti s akcí 3x a dost v novém článku zde: http://www.raal.cz/cs/blog/archive/2009/11/13/akce-3x-a-dost S vaším tvrzením nesouhlasím, pokud máte konkrétní případy klidně mi zavolejte a můžeme se jim věnovat.
n.e.p.l.a.t.í.c.í firmy a d-l-u-ž-n-í-c-i
Marcel Dohnal | 10.2.2010 12:13 | 62.177.105.xxx
Dobrý den, jak popsal p. Staněk v následujícím blogu z 13.11.2009 o řešení pohledávek... Určitě služba 3x a dost funguje a pravidelně úspěšně využíváme, ale je zde stále několik otázek: 1)P. Staněk, odkazujete na rubriku inzerce, ale ejhle, všechna slova zakázána! Co si mám myslet o tom, že musím vše uvádět ve formátech "n.e.p.l.a.t.í.c.í a d-l-u-ž-n-í-c-i" ? Copak jsme ve školce a slova neplatiči a dlužníci jsou sprostá slova? Nebo si mám myslet to co běžný laik, že uvést podvodníky a notorické dlužníky je snad v ČR trestné a neslušné a "někdo" se tak snaží tyto podvody chránit? Snad rozumné a férové by bylo oddělit klasickou inzerci od neplatičů a podvodníků a dát tak šanci poctivým dopravcům se před podvody chránit! Bez trapně zakázáných slov nutných k boji s podvody a ochráněním tak před hrozícím zánikem firmy. 2) Je otázkou, proč známým velkým firmám, které notoricky neplatí, není zablokován přístup. Snad jen proto, že se dopravci neozvou na akci 3x a dost. Snad ne z důvodů, jaké si myslí naprostá většina uživatelů... a to že velkým firmám se nemůže nic stát protože "na to mají"... 3) Výše uvedené dotazy nejsou jen mým názorem, ale většinovým názorem všech známých kolegů a dopravců v blízkém i dalekém okolí... Děkuji p. Staněk za odpovědi a věřím v porozumění a třeba v budoucnu i tyto názory dopomohou k vylepšení programu RAALTRANS a nebudeme tak muset denně řešit """n.e.p.l.a.t.í.c.í firmy a d-l-u-ž-n-í-k-y""".
RE: n.e.p.l.a.t.í.c.í firmy a d-l-u-ž-n-í-c-i
Martin Staněk | 23.2.2010 11:44 | 10.0.0.xxx
Dobrý den p. Dohnal, děkuji za váš příspěvek, který je pro mne na jednu stranu pochvalný, jsem rád, že jste spokojený a úspěšný v akci 3x a dost, na druhou stranu upozorňujete na co může uživatel Raalu narazit a co mu může vadit. V inzerci je nyní zakázané použití 67 slov (jejich seznam je dostupný v programu RaalTrans Editor pod záložkou Prohlížení/Parametry ověřování vlastní nabídky), kromě nadávek a urážek také slovo „neplatí“ a „dluží“. Důvod je jednoduchý, dle vyjádření právní kanceláře, současný právní řád ČR neumožňuje označení nikoho za dlužníka a neplatiče bez rozhodnutí soudu. Z tohoto důvodu ani není možné ono logické rozdělení Inzerce na dvě části. Přísloví o potrefené huse funguje i v Raalu, a tak není ojedinělé, že vyjádření v Inzerci řeší Policie. Proto zakázaná slova jsou jistou ochranou i zadavatelů. Když se opět vrátím k akci 3x a dost, pokud jeden věřitel aktivně vyhledává další, aby akce 3x a dost byla rychlá, a používá Inzerci, příjde mi jedno, zda je tam napsané „Martin Staněk – neplatí a dluží“ nebo „Martin Staněk – podám info“. Co se týká velkých firem, pravdou jsou obě tvrzení, která uvádíte. Menší dopravci váhají, zda mají zaslat oznámení na 3x a dost do Raalu, protože mají obavu, aby si to u té velké firmy nerozházeli. Ale inzerce je po ruce v každém programu a její zadání netrvá déle než minutu. Proto je takový nesoulad mezi počtem inzerátů a počtem stížností na danou firmu v akci 3x a dost. Druhá věc je jak píšete „oni na to mají...“. Je to tak, pokud se stížnosti sejdou, RaalTrans je dlužné firmě nahlásí, tak jejich úhrada je otázkou několika dnů. Tedy není důvod k pozastavení, protože stížnosti jsou vyřešeny. Nabízí se i otázka, zda akcí 3x a dost nejsou velké firmy znevýhodněni. Oni zadávají desítky nabídek denně, takže pokud nehradí své závazky, mělo by být jednodušší najít tři stížnosti na rozdíl od malé spedice, která zadá sem tam jednu dvě nabídky. Závěrem pane Dohnal děkuji za vaši odvahu neanonymě přispět do diskuse na internet a podělit se o zkušenosti s ostatními.
RE: RE: n.e.p.l.a.t.í.c.í firmy a d-l-u-ž-n-í-c-i
Miroslav Salon | 16.6.2010 11:19 | 88.146.191.xxx
Dle výše uvedených článků a reakcí se domnívám že by bylo rychlejší a efektivnější pokud by bylo možno zadávat hodnocení formou komentářů (kladné,neutrální,záporné), které využívají firmy zabývající se dražbami(aukce) např. aukro.cz či ebay.com
raal nebo neral stejně nezaplatí
Martin | 26.7.2010 16:46 | 90.180.206.xxx
Vše je to jen kec. Znám společnost ktera jev ralu čistá a bere přes raal trans práci ale nakonec společnost fakturuje firmě jeji ceřiné která neplatí. A mužeme tady bavit se o čem chceme ale je to tak.
RE: raal nebo neral stejně nezaplatí
Martin Staněk | 6.8.2010 11:21 | 10.0.0.xxx
Dobrý den, buďte konkrétní a můžeme s tím něco dělat. Pokud to nechcete psát sem veřejně, klidně mi napište e-mail nebo zavolejte.
3x a dost
jan Moravčík | 9.8.2011 12:45 | 77.237.153.xxx
Ohledně akce 3x a dost nechápu jednu věc. Proč ještě stále není odpojena firma C.S.Cargo? Jen já a další dopravci posílali na můj popud stížnost a návrh na tuto akci. Když neplatí menší firmy, setkal jsem se s rychlým vyřešením. U giganta, jako je C.S.Cargo by měly platit stejná pravidla, jako pro ostatní, čili měřit všechny jedním metrem. Sám jsem obtelefonoval pár firem, které si na ně stěžovali a Ty mi potvrdily, že popud a návrh dávali. Nechci spekulovat o tom, proč se nedočkáme rychlého řešení, ale proč to u této největší firmy, která má několik RAALových čísel, nejde? Mimochodem zkuste si zavolat na účtárnu C.S.Cargo - pokud se dovoláte na podesáté, gratuluji!!! Už to o něčem svědčí...Velké firmy si snad o sobě myslí, že když jsou velké, můžou si dělat, co chtějí, ale české zákony platí pro všechny stejně. A kdo trpí nejvíce, jsou menší poctiví dopravci...
Pavel
Klan | 24.12.2011 14:02 | 194.228.164.xxx
Dobrá den, potřeboval jsem z Humpolce do Opavy přivést palety 4ks po 1 t celkem 4t.Spedice? Mně řekla cenu 6800,- zaplatil jsem předem za 2 dny jsem dostal náklad, řidič ochotně pomoh při vykládce 1 pal se musela vyložit ručně, celkem jsme si makli přitom jsme pokecali o dopravě jak to jde a kupodivu jsem zjistil že mu spedice dala 1250kč za tuto přepravu.Byl z Pardubic. Zajimalo mně tedy kde jsou peníze za přepravu které jsem zaplatil.Řidiči jsem pak za ochotu a pomoc přidal 1000,-. Po 6 měsících jsem mu zavolal zda ma těch 1250,- zaplaceno řek že ještě né. Příště budu volat raději přímo dopravci a dám mu raději 6.800,- na ruku.
RE: Pavel
JamesElti | 27.2.2013 10:53 | 90.180.75.xxx
Konečně někdo jak se říká s hlavou na krku:-)
RE: Pavel
František | 27.11.2015 10:54 | 88.102.25.xxx
Dobrý den. Raal to je ráj překupníků nákladu.Člověk žasne jak se tady očešou ceny a kolikrát i nezaplatí.
dodávky
Karfigolka | 21.10.2015 10:54 | 194.228.11.xxx
Určitě pomohou i v půjčovně dodávek, mají tu pěkné vozy a hlavně fakt v super stavu. Jsou současně i půjčovna minibusů Praha http://www.dodavky-express.cz/